Problem s FSCK na FBSD 5.2

Zbynek Houska zbynh at seznam.cz
Wed Mar 24 20:18:49 CET 2004

On Wed, Mar 24, 2004 at 02:29:40PM +0100, bretislav.kubesa at centrum.cz wrote:
> Lidicky, prosim pomozte mi. Mel jsem na stanici panic, system se restartoval, nyni uz nenabehne - ihned po startu panic pri mountu ad0s1.
> Nabootoval jsem tedy z CD1, pouzil fixit, jsem v konzoli.
Ja bych tedy radeji zkusil po startu prejit do jednouzivatelskeho modu a
tam sputit fsck.
> Pokud dam fsck /dev/ad0s1 , dostanu chybovou hlasku COULD NOT DETERMINE FILESYSTEM TYPE.
Asi jste to spatne napsal, pac tam mely byt i slices.

> Pouzil jsem pri instalaci doporucene rozdeleni LABELu atd., nic jsem nemenil, system je predpokladam UFS????....je to standartni filesystem pri instalaci? Mam mezery, omlouvam se.
V 5.2 je defaultni UFS2, pokud se nemylim.
> Dale jsem tedy pouzil fsck_ufs /dev/ad0s1 - chyba se SUPERBLOCK.
>
> Takze jsem dale pouzil newfs -N /dev/ad0s1 a zjistil zalohy superblock - 160, 37615 atd.
> Ted se mne to napr. pri fsck_ufs -b 160 /dev/ad0s1 pta na spoustu veci ve fazi 1.. ;o(
> UNKNOWN FILE TYPE I=63
> CLEAR? y/n
>
> atd.
>
> Tomu absolutne ale nerozumim, mam to vse potvrdit nebo mi prosim poradte, jak ten disk zpet zprovoznim.Nechci to komplet znicit. Uvitam jakoukoliv radu.
Pokud filesystem nepujde obnovit tak ho alespon pripijte jen ke cteni a
data vyzalohujte.

> Moc moc diky.
>
> BK

Zbynek
--
"Benson, you are so free of the ravages of intelligence"
		-- Time Bandits