Testovanie "zivosti" linky

Robert Kania konference at gdi.cz
Fri Mar 19 08:55:07 CET 2004

Peter Rosa wrote:
> Zdravim vsetkych este raz,
>
> a prosim este o jednu radu.
>
> Kedze ADSL linka moze byt kedykolvek odpojena providerom, rad by som zistil,
> ako testovat, ci je momentalne ziva, alebo nie. Ide mi o testovanie z
> vnutornej siete smerom von, nie nejaku pingovaciu utilitu zvonku.
>
> Povedzme, ze na pozadi bezi pinganie konkretneho stroja v internete,
> povedzme raz za 1 min. Ked vrati status iny ako 0 (nedostane reply), spusti
> sa nejaky skript.

pokud mate pevnou ip tak muzete pouzit treba

/sbin/ifconfig | grep "inet PEVNAIP" || /usr/local/scripts/adsl/connect.sh

(skript connect.sh jakykoliv vlastni)

Pokud ji nemate tak muzete grepovat u prvni dve cisla, vetsinou to staci
(zavisi na providerovi).

Jestli mate nejaky z novejsich modemu co ted dava CTc tak vytacejte
primo modemem, je zbytecne to delat z routeru. Tyto modemy navic umi
spojeni samy "drzet".

r/