Sendmail + ETRN

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri Mar 19 08:14:53 CET 2004

Zdravim vsetkych,

konecne mam aj otazku, ktora nie je uplne trivialna :-)

Problem:
Sme pripojeni ADSL linkou. Na serveri u nas bezi mailserver, ktory prijima
aj posiela postu. Ako viete, provider moze takuto linku kedykolvek docasne
prerusit (vraj zo servisnych dovodov). Preto DNS zaznamy obsahuju dva MX
zaznamy - s prioritou 10 nas server, s prioritou 50 mail-relay u providera
(sem sa uklada posta, ked je nas server nedostupny). Postu odtialto
stiahnem, ked sa pripojim "telnet mail-relay 25" a spustim "ETRN @domena".
Ak to neurobim, po siedmych dnoch sa posta posle do eteru...

Otazka:
Ako donutit sendmail, aby obcas sam poslal "ETRN @domena" na specifikovany
mail-relay ?

Pozadie:
Predtym, ako som musel preinstalovat mailserver to tam bolo implementovane.
Kedze mi neostali ziadne subory z /etc, nedokazem sa vratit k starej
konfiguracii a ani v knihe o sendmail-i som nic take nenasiel. To povodne
riesenie zahrnalo vylucne sendmail, nemusel som instalovat netcat ani nic
podobne.

Prosim, dokaze mi niekto poradit ?

Peter Rosa