Lehce OT - sdruzeni uzivatelu (nejen) FreeBSD

servisnonstop QUICK servisnonstop at quick.cz
Tue Mar 16 16:51:21 CET 2004

Dan Lukes wrote:

> [...]
>jak je kdo ochoten nadsene prednaset o, z jeho pohledu, trivialitach ci
>obecnych otazkach.
>
>	Podotykam, ze nemam ani tak na mysli triviality tykajici se skutecne
>konkretne FreeBSD - kdyz se ale podivate, jake jsou "bezne" dotazy - v teto
>i jinych podobnych konferencich - zjistite, ze zhruba polovina jich vlastne
>primo s FreeBSD nijak zvlast nesouvisi. Casto ma tazatel problem nekde uplne
>jinde - casto je problem zpusoben tim, ze dotycny vlastne ani nevi jak
>funguje TCP/routing/SMTP/HTTP/FTP/DNS/(dalsi protokoly dosadte sami) - coz

No, mozna by temto uzivatelum pomohlo vice odkazu na www.freebsd.cz, i
na obecne temata, mozna popis znalosti potrebnych k tomu ci onomu a
odkazy.(ikdyz to s BSD nema co delat) :-)
Rekneme znalosti na urovni basic user, administrator , advanced,
profesionall [4.9 vs 5.2] a rozdelit to.?
Nevim, ale vim ze na prvni nadhoz je BSD docela drba.

>jsou veci zcela obecneho razu, na FreeBSD zcela nezavisle. Nebo ma problemy
>s aplikacemi, ktere take (aplikace ani problemy) nejsou nijak FreeBSD
>specificke (Apache, Sendmail, Postfix a dalsi).

1/2  souhlas, (viz treba www.root.cz a jejich uzasny test BSD. Ja bych
si netroufl tvrdit psat o tom recenze a nastavovat neco po 3 mes. natoz
zvoleje) Ten clanek je rekl bych dobry v jedne veci: ukazal jak dopadne
novy BSD user se znalosti protokolu a nejakeho systemu.
Myslim ze mate pravdu v tom ze z vaseho pohledu je malo otazek primo na
BSD, vetsina je na celkovou neznalost.
No hadal bych ze je to migraci uzivatelu a spravcu z jinych i M$
platforem kde neni potreba (neni mozna) detailni znalost protokolu...,
jak co funguje.Otazka je jak jim/nam pomoci, nebot nepomuzeme-li nebudou
novi useri a spravci na BSD.

>	Driv, nez je poprve zajimave si s nekym povidat o FreeBSD je
>potreba, aby onen dotycny mel nemalou spoustu znalosti, ktere jsou obecne a
>s FreeBSD vlastne nesouvisi. I bez toho to muze byt s tim-onim zajimave
>povidani - ale vlastne se FreeBSD vubec netyka ...

Urcite lepsi nez dratem do oka.
Spis jsem myslel na to ze pokud tam pujde naprosty zacatecnik tak z
rohovoru  typu :
ssh xconnect at +123.213 <mailto:connect at kraksna-domaci>.23.4 -R
41022:127.0.0.1:40022 si asi moc neodnese.
A budou zklamani vsici, ten co to povida i ten co posloucha, a ten pak
rekne:
to BSD je vonicem ani jsem to nepochopil...
A k tomu by se tak melo pristupovat.

>	Takze, kdyz je tady vyvstal pojem "skoleni" v souvislosti s
>"FreeBSD", bylo by nejprve potreba si ujasnit, kolik lidi vlastne si pod
>"skolenim o FreeBSD" vlastne predstavuje jake skoleni (o cem). Ja se totiz
>bojim, ze ti, co by jim stacilo povidani si o FreeBSD, protoze obecnejsi
>veci uz znaji, takove povidani uz prilis potrebovat nebudou - pokud to
>nejsou cerstvi heretici jineho OS ...

To jsem neuchopil.

>					Dan

Petr