dummynet/queue a dynamika?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 11 20:02:48 CET 2004

Tomas Kral wrote:

> ipfw pipe 1 config bw 256Kbit/s queue 50Kbytes
> ipfw queue 1 pipe 1 weight 20
> ipfw queue 2 pipe 1 weight 20
> ipfw queue 3 pipe 1 weight 20
> ipfw queue 4 pipe 1 weight 20
> ipfw queue 5 pipe 1 weight 20
> ipfw add queue 1 ip from any to 10.0.0.1
> ipfw add queue 2 ip from any to 10.0.0.2
> ipfw add queue 3 ip from any to 10.0.0.3
> ipfw add queue 4 ip from any to 10.0.0.4
> ipfw add queue 5 ip from any to 10.0.0.5
>
> bude vysledna BW sdilena dynamicky, t.j. treba kdyz budou tri stroje
> v noci vypnute, tak budou mit dva uzivaci 128-icku?

	Kratka odpoved' zni - NE, pokud se bavime o odchozim provozu (tedy jsme
server a onech pet pocitacu jsou klienti nekde jinde, z nichz dva z nas
zrovna cucaji); respektive NE - pokud je tech pet pocitacu v me siti a
ja jsem "vevnitr" router za linkou, ktera je sama o sobe jen 256kbps. V
tom druhem pripade bude skutecna rychlost obou dvou stroju zavisla spise
na RTT a dalsich parametrech konkretnich prenasenych TCP spojeni nez na
nastaveni firewallu.