postfix /sendmail

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 11 12:02:45 CET 2004

servisnonstop QUICK wrote:

> omlouvam se,
> jeste jsem  nevidel v daily run  output:
>
> Removing stale entries from sendmail host status cache:
> sendmail: fatal: unsupported: -bH

	sendmail -bH se vola ve skutecnosit nejcasteji jako "purgestat" - a ten
se kazdy den vola v ramci dennich periodickych scriptu (je to
daily/150.clean-hoststat). Neudela to, pokud v /etc/periodic.conf bude
'daily_clean_hoststat_enable="NO"'

	Jestli se to ale ma volat nebo ne, to nevim. Zrejme to postfix neumi -
nejspis proto, ze vubec neudrzuje zadnou "status cache"

	Status cache je takova ta hluboka a siroka adresarova struktura
nejcasteji ve /var/spool/mqueue/.hoststat ve ktere si sendmail udrzuje
informace o poslednim spojeni s tim-kterym strojem. A kdyz se mu,
napriklad, s nekym spojeni vubec nepodari (timeout, connection refused a
pod) tak to v te databazi ma a po stanovenou dobu se se stejnym strojem
nepokousi spojit (a rovnou pouziva jine MX, je-li k dispozici).

	Je to dobre k tomu, ze lze relativne casto provhazet celou frontu (a
tim nemit velke zpozdeni pro dorucovani) pricemz se ale pri tech castych
pruchodech nezkouseji, neustale a s vysokou pravdepodobnosti zbytecne,
stroje, ktere nefunguji a jen by zdrzovali (ono to cekani na timeout
pomerne dost dlouho trva) a zdrzovali dorucovani dalsich dopisu ve
fronte. Bez te cache by se interval provhazeni frontou musel nastavit na
daleko vetsi hodnotu.

	Zda tento problem postfix nejak resi, nebo neresi, nebo zda ma
mechanismus fungovani udelany nejak tak, ze takovy problem vubec
nevznika, nevim.

	Pokud postfix neco takoveho ma a je vhodne to periodicky cistit, je,
patrne, nejvhodnejsi, upravit /etc/mail/mailer.conf  - popravde receno,
mel byste to udelat tak jako tak - pokud postfix nic jako purgestat
nema, mel byste prislusny radek proste smazat.