Bind9 a problem s named.reload

Tyman Vladimir vladimir.tyman at i.cz
Wed Mar 10 19:26:56 CET 2004

Martin Hudec wrote:

> Caute,
>
> v systeme mam nainstalovany Bind9, avsak ked pouzijem named.reload, tak mi
> vyhodi hlasku:
>
> ndc: error: ctl_client: evConnect(fd 3): Socket operation on non-socket
> ndc: error: cannot connect to command channel (/var/run/ndc)
>
> Viete mi niekto poradit co s tym? /var/run/ndc neexistuje ani sa nevytvara..
> existuje iba named.pid..

Vraci vam neco "which named.reload" a "which ndc"?
Protoze named.reload neni soucasti bind9 tak je mozne, ze vam tam zbyl
z 8-kove verze, ktera je bohuzel stale soucasti base systemu a tudiz
NEJDE korektne odinstalovat. To, ze bind 9 mate prelozeny s
PORT_REPLACES_BASE_BIND9 znamena pouze zmenu kam se instaluje, takze vam
prepise soubory bind 8 z base systemu, ale POUZE ty, ktere maji stejne
jmeno. Ty co ma bind 8 navic ne. Ted jste ve stavu kdy tam mate vse co
potrebuje bind9 a cast "smeti" po 8 (napr. ndc, named.reload atd.).
Takhle to ve FreeBSD funguje a musite se s tim smirit :-)

Obsah toho shell skriptu named.reload je prosty:
exec /usr/sbin/ndc reload

Pokud ho tedy chcete pouzivat i ve verzi 9 tak si zmente ndc na rndc,
protoze jinak se snazi spustit ndc a to nepovede k uspechu.
Priznam se, ze jsem o existenci named.reload nemel ani tuseni, protoze
jsem uz od verze 8 pouzival primo ridici program ndc resp. nyni rndc.
Navic ve verzi 9 muzete reloadovat jednotlive zony a ne pouze vsechno.

Vlada Tyman