freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Petr Řehoř Petr.Rehor at i.cz
Mon Mar 8 18:25:52 CET 2004

> Dobra, takze neexistuje moznost, jal rozdelovat traffic podle mych
> pravidel(dummynet)? Uvazujme ted jinou moznost. Jsem lokalni ISP,

Regulace rychlosti pomoci dummynet se provadi tak, ze se simuluje
skutecna linka s nejakymi prenosovymi vlastnostmi. Obvykle se to
dela jako full-duplex linka s definici prenosove rychlosti pomoci
dvou pipe (a muzete pro kazdy smer urcit jinou prenossovou rychlost).
Stejne jako u skutecne linky dochazi na obou stranach k bufferovani
paketu do fronty a pri jejim preteceni kdyz je linka zahlcena k
zahozeni paketu. Na zahozeni TCP paketu zareaguje prislusna odesilaci
strana snizenim prenosove rychlosti konkretniho TCP spoje. U UDP a
dalsich protokolu (GRE, ESP ...) se paket proste strati a aplikace se
stim musi nějak vypořadat. Timto mechanizmem je mozne udrzet vybrany
proud paketu v urcenem limitu. Protoze je to ale vsechno v software,
tak ma pipa obcas tendenci prekmitnout svuj limit a proto je potreba
si nechat nejakou rezervu aby to cele fungovalo.

Petr Rehor
S.ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz