freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Miroslav Chlastak Chlastak at goasedlcany.cz
Mon Mar 8 16:02:05 CET 2004

> 	Musite si uvedomit, ze jedine, co muzete udelat na svem konci linky s
> prichozimi daty je, ze zahodite data, ktera uz linkou prosla. Tim ale
> zadne misto jakymkoliv dalsim datum neuvolnite - linka uz byla vyuzita.
> A pokdu to jedine, co muzete udelat je zahazovat uz prosla data znamena
> to, ze proste o cast kapacity prijit musite.
>
> 	Jestli je spravna hodota 10% nebo jien cislo zavisi na typu provozu a
> take na konkretnim chovani TCP/IP stacku na stanicich v takoe siti (a
> take TCP/IP stacku vnejsich komunikujicich stroju) - takze neni to dogma
> [...]
Dobra, takze neexistuje moznost, jal rozdelovat traffic podle mych
pravidel(dummynet)? Uvazujme ted jinou moznost. Jsem lokalni ISP,
ktery nakupuje konektivitu od nekoho jineho a dale ji preprodava.
Pokud bych nemohl nastavit rozdelovani trafficu na horni mez linky,
tak se preci budu okradat,ne? Jak to pak resi jiny ISP? To take
zahazuji data, ktera jiz linkou prosla? Vim, ze vetsina ISP pouziva
CISCO (nebo podobne) routery, ale ty to preci musi taky nejak resit?
Ted kdyz se vratim k memu pripadu. Jsem vlastne taky takovy
preprodejce konektivity (preprodavam linku do lokalnich siti) :)

Na rozhrani internet/intranet mam router fbsd. Pokud budu uvazovat,
ze data na konci linky muzu akorat zahazovat, tak to se tyka az
jednotlivych klientu v intranetu,nebo ne? Vzdyt urcite musi existovat
zpusob, jak tok dat na routeru usmernit tak, aby ten shaping fungoval.

Diky za vysvetleni

Mira