freebsd a traffic shaper (neco jineho nez ipfw+dummynet??)

Miroslav Chlastak Chlastak at goasedlcany.cz
Mon Mar 8 09:26:42 CET 2004

Zdravim,

chtel bych na fbsd udelat traffic shaper. Po precteni nekolika navodu
jsem se dozvedel, ze pokud pouziji pro shaping ipfw(ipfw2) a
dummynet, tak shapovani funguje, pokud nastavim limit linky pro
shapovani o 10% mensi, nez je realna rychlost linky. Cim vetsi rozdil
mezi realnou rychlosti a "hornim stropem" shaperum, tim pry lepe.

10% se mi ale zda docela hodne :( Proto se chci zeptat, jake mate
zkusenosti s shapovanim trafficu na fbsd, popripade co pouzit na fbsd
jineho, nez vyse popsany zpusob. CISCO routery a podopne vecicky
pouzit nechci :)

Chtel bych shapovat 256kb(casem 512kb) linku tak, ze jedno pc(IP) z 2
ruznych siti ma 70% kapacity a ostani maji zbytek. Pokud "preferovany"
pocitac nepotrebuje linku, tak zbytek site si muze rovnomerne rozdelil
celou kapacitu linky.

Rozdeleni linky pomoci ipfw je mi v principu jasne.

Diky za jakekoliv info.

Mira