kernel - periodicke volani fce?

Tomas Pluskal plusik at pohoda.cz
Sat Mar 6 15:51:36 CET 2004

On Sat, 6 Mar 2004, Dan Lukes wrote:

> 	Zpracovavat informace - to preci nesouvisi s tim, jestli to dela kernel
> modul, nebo user-level program ...
>
> 	Jen pro zjistovani je nutne, aby to byl modul, protoze nikdo jiny k nim
> nema pristup ...

Ano, mohl bych to udelat tak, ze bych mel user-level demona, ktery by v
pravidelnych intervalech pozadal kernel o zjisteni danych informaci
nejakym syscallem. Ale to mi neprijde (v tomhle pripade) jako filosoficky
spravne.  Jelikoz se ma jednat o IDS, rad bych celou funkcnost nechal v
tom kernelovem modulu, aby to bylo uplne oddelene od nejakych user-space
programu (netvrdim ze by to neslo tak i tak, je to jen vec filosofie :)
Navic ten IDS ma potom na zaklade vysledku tech informaci s procesy
provadet ruzne veci (treba i cist jejich pamet apod), coz mi prijde zase
jednodussi delat v kernelu.

T.P.