servery od SUNu

Tyman Vladimir vladimir.tyman at i.cz
Tue Feb 17 23:36:13 CET 2004

Ondra Koutek wrote:
> Tak jsem dostal nasledujici odpověď:

Jaky zero RAID channel radic (ZCR) tam budete mit? Predpokladam ze
Adaptec. Tzv. zero channel controller je technologie pro vyuziti onboard
SCSI chipu primo na MB, kde neni misto pro zabirani PCI slotu. Tedy jde
o interface k radici na MB (ZCR je na specialni daughter board).
Podivejte se na Adaptec web pro blizsi info a zjistite ze pro vas typ MB
je pouzitelny Adaptec 2015S a ten jak lehce zgooglujete je funkcni ve
FreeBSD (na oficial HW kompatibility listu sice neni, ale vypisy z dmesg
bootu v maillistech svedci, ze zrejme funguje :-)). (jde o driver asr).
Pod 5.x vam zrejme nebudou fungovat pro asr cli utility, ale pokud se
spokojite s konfiguraci raidu pres BIOS tak je to zrejme v pohode.

Aha takze co to je za kombinaci? Nejak z toho neni jasne co mate presne
za konfiguraci, muzete to upresnit?
U Intelu (jako obvykle) se k tomuto MB dozvite, ze muze mit jakousi
podporu RAID 0,1 primo s onboard SCSI (?), muze mit ZCR slot nebo IDE
RAID takze nevim, to vse u jednoho typu MB takze bez upresneni se neda
rict ani poradit vubec nic :-)
Tento MB ma onboard SCSI se ZCR slotem nebo ne?
Chcete tam ZCR radic nebo ne? Pokud ano jaky?
Co je ten "Nize uvadeny problem" vyse v textu? Mozna mi vas mail s
temito informacemi unikl, pokud ne tak na co se presne ptate?
Pokud bych to shrnul tak v pripade, ze tento server pouziva dany MB a
budete tam mit ZCR Adaptec 2015S tak bude s nejvyssi pravdepodobnosti
FreeBSD podporovat RAID (ale oficialne to nikde podlozeno nemate).
Ted me napada, jestli neni problem v BIOSu MB resp. zda funguje Adapteci
SMOR pokud jde o ZCR coz by byl problem, pak by ovsem bylo divne ze u
Adaptecu je tento MB uvaden jako podporovany.

> Koukal jsem do HCL FreeBSD 5.2 a uvedeny radic tam opravdu není. Je mozne,

Jaky radic (vyrobce a typ)?

> aby z nějakého duvodu byla podpora HW od verze 4.3 vyjmuta?

Chcete rict, ze v tomto MB pro dual Xeony byl jakysi driver pro
pripojeni disku do RAID pole pouze do verze 4.3? Nejak me nenapada co by
to mohlo byt za driver :-). Ted uz jsem totalne zmaten.

--
Vladimir Tyman
ICZ a.s.