zalohovani, jak nejlepe?

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Wed Feb 11 16:13:00 CET 2004

Jak zalohujete freebsd/unix?
dump + gzip? To ma ovsem nevyhodu ze jeden spatny blok znici celou
zalohu...

Je nejaka lepsi zalohovaci strategie? Vzdycky jsem delal tar na pasku
s hw compresi, ta obvykle rozchodila i par spatnych bloku. Nicmene
dneska pasky ustupuji hardiskum. HD se zase nedaji menit za provozu i
kdyz SCSI disky to vetsinou rozchodi. Zalohovat na CD je zoufalstvi.

Ty sofistikovane backupovaci nastroje jsem nikdy moc rad nemel, stejne
tak inkrementalni zalohy - a to zejmena z duvodu jednoduche obnovy dat.
Kdyz to lehne, musi to byt rychle obnoveno.