kernel trap backtrace - jak vyrobit?

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Feb 11 11:29:17 CET 2004

Radim Kolar wrote (2004/02/09):
> mne kernel stale vytrvale odmita odsypat data po panicu do toho dumpdev
> skonci to s chybou:
> dump canot write header - error 5
> chyba 5 je i/o error. Disk je ata3. ktery vypada normalne funkcni.

Silne pochybuju, ze jadro vypise "dump canot write header" - grepu se
rika opravdu hodne tezko, ze canot muze byt mozna taky failed. A silne
pochybuju, ze mate v /etc/rc.conf uvedeno dumpdev="ata3"...

Jak jsem jiz psal - nemam s tim sebemensi problemy.

Na notebooku jiz par mesicu udrzuju -current, vcetne okolo 5.2-RELEASE,
kazde jadro pravidelne shazuju a pravidelne nechavam generovat coredumpy
na ATA disk, a vzdy bez problemu. Jedine me snad napada, ze mate v
/etc/rc.conf spatne zarizeni, jinak nevim.

> funguje to nekomu s 5.2? t.j. vysype vam system ty data do swapu?
> Staci dat ctrl-alt-escape + panic v debugeru.

Ano, funguje mi to bez problemu.

> server, na kterem bezi 5.2R a zaroven je HW RAID pomoci Adaptec 2200S
> adapteru s RAID5. Background fsck, ktery se po 60 s spustil, naprosto
> zablokoval fork procesu. Z pocatku jsem server povazoval za 'mrtvy', ale

Je mozne, ze ovladac jeste neni predelan, aby neblokoval. Pouze najisto
vim, ze byly problemy na velkych FS okolo a nad 1 TB, kde fsck na pozadi
prilis ujidalo ze zdroju pocitece a ze zacatku se na nem nedalo pracovat,
ale to uz davno zmirnili na docela rozumnou miru.

> Zatim jsem to vyresil pomoci background_fsck="NO" v /etc/rc.conf, ale v

S fsck na pozadi jeste obcas problemy nekdo hlasi. Osobne jsem ale
zatim na nic nenarazil.