background fsck & fork problem

radim mail-lists at radim.cz
Wed Feb 11 08:31:40 CET 2004

Dobry den,

vcera jsem narazil na zajimavy problem. Omylem jsem nesetrne shodil
server, na kterem bezi 5.2R a zaroven je HW RAID pomoci Adaptec 2200S
adapteru s RAID5. Background fsck, ktery se po 60 s spustil, naprosto
zablokoval fork procesu. Z pocatku jsem server povazoval za 'mrtvy', ale
po cca 18 minutach vztekani se sam rozjel. Jedine, co skutecne bezelo
byl prave ten fsck. Jedine, co behem tohoto stavu bezelo, byl uz predem
nastartovany tomcat.

Zatim jsem to vyresil pomoci background_fsck="NO" v /etc/rc.conf, ale v
pripade drobne chyby nemam tolik casu aby server provadel kontrolu vsech
svazku. Mate nejaky napad, co je za timhle problemem?

Nemam zadne blizsi informace, protoze po dobu 'problemu' je server,
krome par demonu naprosto nepristupny (vcetne konzole).

Radim