Zmena velikosti FS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 9 10:43:05 CET 2004

Bretislav Kubesa wrote:

> zmenit

> Myslel jsem tim, ze pokud mu  velikost oddilu zmenim , zda-li pak nebudou
> mit system a ostatni soucasti po rebootu problemy dal pracovat. Ale asi to
> bude "bez problemu".
> Takze jak to mam vlastne udelat ? Zazalohovat oddily pres DUMP (nemam kam),
> vsechno znicit pres DISKLABEL , vytvorit FS pres NEWFS a udelat RESTORE z
> DUMPu?
> Copak to neexistuje bezpecnejsi a jednodussi zpusob ? ;-( Jak rikam neco
> jako Powerquest partition magic...

	Pokud chcete zvetsit jednu partition na ukor druhe pak neznam ani
bezpecnejsi, ani jednodussi, ani jiny zpusob.

	Nicmene, nejsem si uplne jisty, zda jste nam spravne rekl, co vlastne
chcete. Jestli OPRAVDU chcete zmenit velikost oddilu, tak pro vas jinou
odpoved nemam. Kdyby to ale nebylo to co chcete a chtel jste treba
vyresit ten problem, ze na jednu existujici partition se vam potrebna
data uz nevejdou, kdezto na jine misto zbyva, pak na TUHLE otazku
odpovedi existuji. Napriklad lze nektere adresy jedne partition
presunout na tu druhou a k tomu vyrobit prislusny symlink ...

	Nicmene, to opravdu zalezi na tom, jak moc presne jsem odhadl, z toho,
co rikate, ze potrebujete to, jaky problem resite ve skutecnosti. Takze
ta rada muze byt uplne k nicemu ...