kernel trap backtrace - jak vyrobit?

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Mon Feb 9 09:03:00 CET 2004

Radim Kolar wrote (2004/02/08):
> Takze pokud mne lehne kernel tak si musim :
> 1) prelozit ten samy kernel s -g
> 2) nejak pouzit tabulku symbolu z prelozenyho kernelu na ten crashdump. jak?

Zadny problem nevidim:

* Pozorne si prectu http://www.freebsd.cz/doc/en_US.ISO8859-1/books/developers-handbook/kerneldebug.html.

* Ujistim se, ze mam ve /var dost mista (aspon tolik, kolik mam RAM)
  a makeoptions DEBUG=-g v konfigu jadra.

* Dam cd /usr/src ; make kernel KERNCONF=... . Tim
  v /usr/obj/usr/src/sys/... vznikne vsechno potrebne, vcetne kernel.debug
  a kernel a do /boot/kernel se nainstaluje jen kernel.

> Prece se odemne neocekava ze budu bezet na kernelu s debug informacema
> (kterej ma 35 MB)  abych v pripade ze to lehne mel v gdb cisla radek?

Nezkousel jsem, ale dle konferenci je to takto: I kdyby se bootoval
kernel.debug s 35 MB, nic vazneho se nedeje, protoze diky ELF se do pameti
zavedou jen sekce bez ladicich symbolu. Toto byl pouze problem formatu
a.out, kde se zavadel cely soubor.