Programovani pod FreeBSD

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Feb 6 10:15:27 CET 2004

On Wed, Feb 04, 2004 at 01:15:18AM +0100, Pavel Bansky wrote:
> Zdravim,
>
> Zajimalo by me jaka je moznost relativne "jednoduse"
> programovat pod FreeBSD. Samozrejme je zde gcc ale to
> neni presne to co myslim. Nicmene nevim jak rychle by
> trvalo napsat v gcc nejakou jednoduchoou apliakci pod Xka.

gcc je prekladac nekolika jazyku... pro psani pro X musite nastudovat
nejake knihovny

> Osobne me zaujal FreePascal, bohuzel pro FreeBSD
> neni neco jako lazarus (obdoba kylixu pro freepascal).

a co takhle spustit primo ten lazarus? myslim ze to skoro urcite pujde
(pokud je binarka pro linux)

> Pro linux rostou ruzne basic-compilery (Kbasic.org, Gambas atd.)
> a pascal nastroje jako houby po desti. Bohuzel pro FreeBSD jsem zadny
> jednoduchy programovaci nastroj nenasel..

pokud vam jde ciste o pascal (ktery imho neni vhodny pro graficke veci)
tak zkuste vim+gdb+fpc
co se tyce basicu tak to fakt nevim...

> Jake mete zkusenosti?

osobne preferuji programovat pro fbsd nez pro linux protoze to je
1) rychlejsi (mysleno preklad)
2) k systemu je vice dokumentace ktera je navic presnejsi
3) lepsi malloc (lepe nastavitelny)