USBFlashDisk 2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 4 22:39:23 CET 2004

Ornell wrote:

> takze: nejsem schopen pristoupit k USB flash disku kdyz ho pripojim za
> chodu, pouze pokud startuji system s pripojenym USB diskem tak to jde si
> ho potom mountnout z /dev/da0s1. Pokud system nastartuji s USB diskem
> pouziji vytahnu a potom znovu pripojim a chci mountnout zahlasi mi to
> /dev/da0s1 Input/output error. Pokud system nastartuji bez USB disku a
> chci moutnout system zahlasi /dev/da0s1 Device not configured. Netusim
> co delam spatne moduly nahrane mam tak vas prosim o pomoc.

	Zda se, tedy, ze system neni schopen, krome uvodniho "probe"
provadeneho pri inicializaci celeho radice, zjistit zasunuti (a mozna i
vysunuti) tohoto zarizeni.

	Predpokladam, ze "usbd" vam bezi.

	Zkuste od vysunuti pockat urcite dele nez 30" pak zariznei zasunout a
pred pokusem o pristup znovu pockat dele nez 30"

	Pokud tento postup pomuze, je to skutecne problem s detekci zasunuti a
vyjimani zarizeni (usbd totiz detekuje zarizeni pro zasunuti/vysunuti,
ale take kazdych 30s, pokdu nebulo receno jinak, coz, v defaultni
konfiguraci, neni).

	Pokdu tento postup nepomuze, bude problem patrne nekde jinde.

	V kazdem pripade muzete jeste usbd nenechat spustit systemem a spustit
si ho "rucne" s parametry -d (a pripadne -v) a divat se, co pri
zasouvani a vysouvani zarizeni nastava. Mohlo by to prozradit zdroj chyby.

	Dalsi problem by mohl nastat v tom, ze nektere USB disky nepodporuji
SCSI prikazy v 6 bytu dlouhe variante. Pokud vim, tento problem se
pomerne intenzivne resil (a snad stale jeste resi) ve vetvi 5.x - jak je
na tom v tomto ohledu 4.x nevim.

	Na druhou stranu, kdyby to byl tento problem, patrne by disk
nenastartoval v zadnem pripade.

	Na treti stranu - taky vim o jednom notebooku a jednum USB/Flash disku,
ktery se zhruba v jednim pripade z peti po zasunuti nadetekuje nikoli
jako "direct access" zarizeni, ale jako "sequential access" - a takto
nadetekovany, samozrejme, nefunguje. Staci ho ale vyndat, zasunout a mit
trochu stesti ...

> ugen0: Hewlett-Packard HP Scanjet 5400C Series, rev 1.10/0.00, addr 2

	Zasunovani a vysunovani te tiskarny problem nedela ?

> sio1: configured irq 3 not in bitmap of probed irqs 0

	Nemel byste kernelu tvrdit, ze pocitac obsahuje zarizeni, ktera
neobsahuje. S problemem to skoro jiste nesouvisi, ale kdo vi ...