IDE disky - vymena bez restartu

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Feb 4 10:00:42 CET 2004

"Ciste" to udelat nejde, jelikoz to pro IDE definovano neni. Nicmene to
samozrejme JDE :-)
mocny carodej je v tomhle pripade prikaz atacontrol(8)
Ja to delam tak ze po zasunuti disku do supliku dama atacontrol reinit
{channel}
Pro odpojeni disku umount (tedy radsi jsem neriskoval odpojit mountnuty
disk)
sync
vytahnout disk a pak opet atacontrol reinit {channel}

cistsi reseni by asi bylo atacontrol detach {channel}, ale to samozrejme
predpoklada, ze na danem kanalu neni jine zarizeni, ktere by se pritom taky
odpojilo...

Funguje to tak na 90 %. Nekdy se stane, ze system vytuhne. Nektere stare
disky se ovsem nechytnou a stejne je potreba system restarotvat. Taky si pro
jistotu davam pozor, aby byly pokud mozno disky v klidu, kdyz provadim
takove harakiri.

Preju hodne stesti pri hot-swapovani teoreticky nehot-swapovatelnych disku
;-)

Zbynek