Prdidani ISA sitove karty - nutnost rekompilace jadra?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 3 13:13:23 CET 2004

Miroslav Chlastak napsal/wrote:
> jde nejak rozbehnout sitovka v ISA (ne2000 kompatibilni) a nemuset
> rekompilovat jadro/modul (IO, IRQ)? V linux se mi libi pouziti modprobe
> (nahraju modul a v prikazove radce zadam parametry jako irq, io,...).
> Je neco mozneho i v fbsd?

	Pokud karta neni PnP (coz predpokladam, kdyz chces zadavat port a IRQ)
tak nikoliv (jestli by to fungovalo u ISA PnP karty nevim).

	Popravde receno, udelat "po startu" neco takoveho je to dost
komplikovane z technickych duvodu a neni mi uplne jasne, jak to muze
Linux dokazat "ciste" (je ale mozne, ze si takovou omezujici podminku
nekladou nebo lze zmineny "modprobe" pouzit jen pred startem kernelu).

	System na pocatku prideluje zdroje (porty, IRQ, pamet) jednotlivym
zarizenim. Zacina "tupymi" ISA zarizenimi u kterych ve skutecnosti nic
neprideluje, jen bere na vedomi, co ty zarizeni pouzivaji (coz je pripad
teto karty). Pote prideluje zdroje zarizneim konfigurovatelnym - pritom
se samozrejme musi vyhnout tomu, aby jim pridelil zdroj uz obsazeny ISA
zarizenim.

	To ale nemuze udelat - kdyz o existenci toho zarizeni nevi - mohlo by
se tak stat, ze IRQ, ktere je nastavene na one karte prideli nekomu
uplne jinemu. Nasledky takove situace jsou nepredikovatelne.

	Samozrejme, teoreticky by mohl takove zarizeni nadetekovat (dodatecne)
kdyby se nahodou ukazalo, ze potrebne zdroje nebyly nikomu prideleny. To
je ale otazka s nahodnou odpovedi.

	Jinymi slovy, modprobe, podle meho nazoru, muze pro ISA zarizeni
fungovat jen na zaklade toho, ze system je "nahodou" v korektnim stavu.
Obavam se, ze se tvorbou takove utility nikdo nezabyval prave z toho
duvodu, ze na "stabilne" nakonfigurovanem systemu by jeji pouziti k
tomuto ucelu bylo stejne nemozne (protoze o vsech ISA zarizenich musel
byt system tak jako tak informovan uz pro startu).

	Mozna jsem ale neco prehledl a nejak by to zaridit slo ...

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz