NATD a dynamicka IP adresa

Vitezslav Novy vita at fio.cz
Tue Jan 27 23:44:58 CET 2004

> A to i v pripade, ze spustim ppp v rezimu -auto? tedy dial on demand?
Nevidim nejak souvislost mezi modem ppp a konfiguraci natu,
takze odpoved na Vasi otazku: "I v tomto pripade ano"

K 'dial on demand' je potreba, aby byl do tun0 poslan paket, ktery
zpusobi vytoceni spojeni, a k tomu je potreba, aby byl ten interface
nakonfigurovany. Ja dial on demand pouzivam v konfiguraci, kdy mam u
providera zamluvenou pevnou adresu a vim i jakou adresu bude mit druha
strana a mam takhle uz predem nakonfigurovany tun0.
Jak to funguje s dynamickou adresou nevim.

Mozna ale lze ten interface nakonfigurovat libovolne s tim,
ze ppp si ho upravi az si dohodne nejake realne adresy.
Mate nekdo tuseni jestli je to takhle jde? nebo nejak jinak?

 > Ipfw se natahuje pri startu, natd by  byl potreba az po aktivaci tun0.
Pokud mate standardne nakonfigurovany ipfw s natem,
musi natd bezet jinak se vsechny pakety, ktere by mely jit do tun0
zahodi na divert pravidle a zadne automaticke vytoceni nenastane.

Jinak jak uz tady bylo napsano, nejjednodussi a nejelegantnejsi reseni
je nat v ppp. (ze me to taky hned nenapadlo)

v.