new HW

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 27 23:01:30 CET 2004

servisnonstop at quick.cz wrote:

> mam nakonfigurovane FreeBSD: IPNAT, apache, SQUID, named, samba dhcpd, ntpd......
>
> potreboval bych to cele presunout na novy HW, vite nejaky vhodny postup pls?

	Zpusobu je vic a ruzni lide asi budou mit ruzne oblibene.

	Zalezi take, jestli muzete disk z noveho pocitace snadno ci nesnadno
(ci vubec) pripojit k puvodnimu pocitaci.

	Jednim z moznych zpusobu "dump" => "restore"

	Druhym "tar cpvf" => "tar xpvf" (na novem pocitaci uz musi byt v te
chvili prenesena databaze uzivatelu a skupin).

	Ja ale identicke zalohy nemam prilis rad - podobna zmena je skvelou
prilezitosti pro panenskou, nezaneradenou, instalaci (kdyz uz ne primo
na upgrade na novou verzi). Pak je treba nainstalovat prislusne baliky
(coz neni s pomoci "pkg_add -r" az tak slozite) a "jen" prenest
konfigurace, coz je u ruznych baliku ruzne. Pokud nedoslo ke zmene verze
systemu, znamena to obvykle minimalne prenos /etc a /usr/local/etc

	 Nekdy je rozumne prenest cely /etc i v pripade, ze mezi tim doslo k
upgrade - pak je ale velmi rozumne alespon na chvili instalovat cely
stron zdrojovych kodu a spustit "mergemaster -p ; mergemaster" -
bohuzel, jeho pouziti uz chce trochu citu a zkusenosti.