Ako zjednodusit pripojenie

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Jan 26 16:39:27 CET 2004

Zdravim vsetkych,

rad by som sa opytal, ako zjednodusit pripojenie siete do internetu cez
ADSL. Mame router Alcatel SpeedTouch 510i. Jeho vonkajsie rozhranie
zapojene na providera, vnutorne rozhranie zapojene na gateway s FreeBSD
(firewall, post. server, proxy) takto:

                            192.168.0.1                   192.168.1.1
ADSL----[ 510i ]-------------[ FreeBSD ]-------------[ LAN 1 ]

Ako ste mi poradili, rozdelil som vnutornu siet na dve fyzicke podsiete.
(192.168.1.0, 192.168.2.0). Prosim, poradte mi este, co mam nastavit na
firewalle a NAT-ku, ak to chcem rozpojit na dve fyzicke podsiete. T.j. do
BSD-cka pridam siet. kartu, ktora bude NAT-ovat pakety z druhej podsiete.

                            192.168.0.1                   192.168.1.1

                                                 | 192.168.2.1

Alebo, ma niekto skusenost s takymto zapojenim a existuje na to nieco
jednoduchsie ? Zda sa mi to zbytocne zlozite na tak primitivnu ulohu ako je
zdielanie internetu ...

Peter Rosa