ACPI: FreeBSD 4-STABLE vs 5.2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 18 12:33:10 CET 2004

Jan Raska wrote:

> chtel bych se zeptat, co je noveho v 5.2 z hlediska ACPI? Protoze pri
> pouziti 4-STABLE s acpica mi disketovou mechaniku nenajde. Kdyz vsak
> spustim 5.2-RELEASE, mechanika je funkcni.

	Moje zkusenost je, ze prvni duvod, ktery je treba overit pri
jakychkoliv problemech s ACPI, jsou syntakticke chyby v DSDT tabulce,
ktera je v BIOSu.

	A mezi ruznymi verzemi je prave ruzna tolerance vuci ruznym chybam v
teto tabulce.

	Smutnym faktem totiz je, ze vyrobci BIOSu zkousi sve motherborady pouze
proti Woknum, ktere jsou v tomto ohledu tradicne tolerantni (kdyz system
nemuze zjistit, co pokyn mu predany rika, tak si domysli co by to mohlo
byt podle toho, co se domniva, ze je pro uzivatele nejvyhodnejsi) - a
tak tabulky v BIOSech obsahuji mensi ci vetsi prohresky proti pravidlym
syntaxe.

	Je pak otazkou stesti jak a ktera verze FreeBSD to "sezere".

	Reseni uz tady zaznelo - vytahnout tabulku z BIOSu,opravit chyby a
presvedcic system, at pouziva tu opravenou a nikoli originalni (stari
zkusenaci pak pripadne mohou opravenou tabulky napalit zpet do BIOSu).

******

	Samozrejme, pricina muze byt uplne jina. Vsadim se, ze "nenalezeni"
disketove mechaniky bylo doprovazeno chybovou hlaskou, ktera by
naznacila, ale tu jste neposla. Jestli to bylo neco o tom, ze nelze
alokovat nejake resource (treba IRQ), pak je to skoro jiste to, co jsem
rikal.