ztrata dat na UFS + FreeBSD 5.1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 15 19:12:25 CET 2004

Petr Řehoř napsal/wrote:
> Nepomoze na tohle S.M.A.R.T ?  Nedavno se objevil v portech, zkusil
> jsem ho nainstalovat a o discich toho rekl hodne. Bohuzel jsem nemel

	Mimochodem, ze se k tomu vracim, bylo by daleko bezpecnejsi, kdyby
alespon zakladni podpora byla v zakladnim systemu - ale jak jsem ted,
narychlo, kouknul, nic takoveho tam ani naznakem neni.

	Onen port je samozrejme daleko lepsi nez nic, ale je to tak trochu
(myslim port na FreeBSD) bastl, kde se ani nepodarilo rozfungovat
kompletni funkcionalitu.

Vzhledem k tomu, ze SMART je integralni soucasti ATA specifikace (mam
dojem, ze od ATA-3), bylo by prirozenejsi a mene komplikovane, kdyby se
ta podpora - alespon ta zakladni zajistujici, ze se uzivatel dozvi o
varovanich, ktera mu chce disk sdelit - nakonec objevila v zakladnim
systemu ...

	Byl bych daleko klidnejsi ...

	No ja vim - tak proc to tam nedopisu, ze ... ?

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz