Problem s ALTQ. Prosim pomozte. (Ladislav Jerabek)

Stefan Kremen piftik at yhman.tnuni.sk
Thu Jan 15 15:49:50 CET 2004

On Thu, 15 Jan 2004 13:53:50 +0100, Jeřábek Ladislav wrote
> Dobrý den.
>
>             Ja jsem do ted zadny skript napsany nemel. Jen jsem
> testoval co pfctl vsechno umi a cetl jsem si odzacatku dokumentaci a
> zkousel všechny funkce. A u CBQ jsem se zarazil. Nechce mi fungovat.
> Tak jsem si z dokumentace zkopíroval skript a ten Vám tady zkopíruji,
>  který mi také nechce fungovat:

Neviem ako si pochopil princip, ale ja mam dojem, ze primarnu funkciu si dal
prikazu "pfctl" no a sekundarnu konfiguraku "/etc/pf.conf", lenze ono je to
prave naopak.

Ked startuje PF, precita si konfigurak. Ak v nom nenajde chyby, PF zacne
fungovat. Lenze konfigurak, ktory ste sem pastol, JE NEUPLNY, a predpokladam,
ze ani nie je nastaveny na tvoj konretny system. Pravdepodobne si asi necital
dokumentaciu dost pozorne. V uvedenom priklade je vysvetleny iba princip ALTQ,
lenze na svoju uplnu funkcnost potrebuje aj spravne nastavene filtrovacie
pravidla (to je ta sekcia, kde nasleduje "pass" a "block"). Minimalne ti to
nepojde asi preto, lebo nazvy sietovych zariadeni s velkou pravdepodobnostou
nebudu sediet s nazvami zariadeni tvojho konkretneho systemu.

tvojim voditkom nech sa pre zaciatok stanu prikazy "dmesg" a "ifconfig -a"

Zatial iba tolko. PiFtiK