mereni apache na bsd

Radim Kolar hsn at netmag.cz
Mon Jan 12 11:54:57 CET 2004

> Mohol by si mi napisat ze co si meral a s cim si meral.  Ono ma dost zaujima
> ze ako si prisiel na to ze Apache je o 20% rychlejsie na BSD, pouzil si
> nejaky specialny program?
pouzil jsem svuj soft webbench http://freshmeat.net/~hsn/, vali se nekde na
metalabu. je to forkbomba + http/1.0 GET /. Stranka byla zmatlana v php4.
Testovaci soft neni nicim zvlastni krom te forkbomby, psal jsem ho v dobe kdy
ab jeste neexistoval. Testovaci vesnici obyvalo 500 apachu.
Na http://scache.sourceforge.net jsou vysledky testu, kdy jsem testoval s
timhle win xp a linux2.4, pricemz linux by 3x rychlejsi ;)

pokud se naforkuje dostatek procesu aby linux2.4 musel zacit swapovat tak jde
linux2.4 do kytek, prikazy jako ls se plouzi s minutovou odezvou. Kdyz to same
spustim na AIXu tak ten drzi mnohem lepe, linux2.6 jsem nezkousel.

Program ma jeste rezim kdy posle request a zavre connection bez cekani na
odezvu, coz je dost drsny dos attack, naposledy jsem si s tim hral na pentiu s
32bm ramky a linux se uz z toho soku neprobral, nejdriv rval ze je synflood,
pak swapovala cela rodina a pak chcipl, casem to zkusim s bsd. Je zajimavy ze
se s tim dal sejmout webserver i pres modemovou lajnu - bylo to v dobach kdy
pocitace meli 32-64mb ram, dneska jsem to nezkousel.