Disk usage kontrola v net-snmp pro MFS

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Jan 12 14:02:14 CET 2004

	Nazdar admini,

	neresili jste nekdo pls $subj? Chci kontrolovat zaplnenost
/var adresaer na boxu bezicim nad RO mediem, takze /var je vytvoreny
via mount_mfs. Ten nepouziva special (resp. muze, ale jen pro precteni
disk labelu). A snmpd chce device, protoze pouziva statfs(2).

	Jde mi o nejaky elegantni reseni, muzu to resit treba pres
'pass' v snmpd, pres vlastniho daemona, pres posilani mailu z daneho
boxu nebo pres hakovani snmpd, ale neco z toho se mi moc nelibi, neco
se mi nelibi vubec.

	diky, h.

Jan  5 16:29:22 snmpd[226]: /etc/snmpd.conf: line 7:
Warning: Couldn't find device for disk /var

root at xxx:~# df -k
Filesystem 1K-blocks  Used Avail Capacity  Mounted on
/dev/ad0a      30303 26972   907    97%    /
mfs:17          3935   135  3486     4%    /var

root at xxx:~# mount
/dev/ad0a on / (ufs, local, read-only)
mfs:17 on /var (mfs, asynchronous, local)

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull.cz>