Problem s disketou.

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Tue Jan 6 22:18:31 CET 2004

V út, 06. 01. 2004 v 19:59, Tomas Baca píše:

> Zdravym mam problem s disketovou mechanikou.
> Mam FreeBSD 5.1.
> Taketo nieco sa deje pri starte :
>
> 	kernel: fdc0: cmd 3 failed at out byte 1 of 3
> 	kernel: fdc0: cannot reserve I/O port range (6 ports)
>
> v /dev samozrejme zariadenie fdc0 nieje
> jedine co v /dev je :
> 	dr-xr-xr-x   2 root  wheel          512 Jan  6 02:09 fd/
> 	lrwxr-xr-x   1 root  wheel            6 Jan  6 02:09 stderr@ -> fd/2
> 	lrwxr-xr-x   1 root  wheel            5 Jan  6 02:09 stdin@ -> fd/0
> 	lrwxr-xr-x   1 root  wheel            6 Jan  6 02:09 stdout@ -> fd/1

> [...]

Presne tenhle problem mam taky. Problem je v ACPI tabulce vaseho BIOSu,
ktery mapuje urcitou oblast pameti dvakrat - jednou pro obsluhu ACPI a
podruhe pro radic disketove jednotky. Jednoduche reseni je

- smirit se s tim (to sem udelal ja)
- pouzivat FreeBSD rady 4.x

Narocnejsi reseni jsou:

- vypnout ACPI a doufat ze neprestane fungovat neco jineho
- zkusit updatovat BIOS
- poeditovat tabulky ACPI v BIOSu

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity