Konfigurace VPN

Petr Řehoř Petr.Rehor at i.cz
Sat Jan 3 02:46:56 CET 2004

> S POPTOPem a PPTPD nemam, bohuzel, jeste zadne zkusenosti - zatim
> jsem vzdy pouzival MPD. Zda se ale, ze MPD je nekompatibilni s PPTP
> implementaci v XP.

Se spolupraci mpd a XP nemam potize (jinak bych tohle nenapsal :-)
Narazil jsem ale na jednu zajimavou zapeklitost. Kdyz jsem v icmp
ranges nechal pridelovat IP adresy z bloku s maskou 255.255.255.0,
tak prvni pripojeny uzivatel dostal IP adresu 192.168.X.0 (tedy s
nulou na konci). To by nemelo vadit, ale ve Windows NT i 2000
serverech v interni siti nebyla ochotna s takovou IP adresou
komunikovat sluzba NetBIOS Session Service bezici na TCP portu
139.

Ve vysledku se to chovalo docela zajimave, protoze rada veci
vyuzivajici UDP fungovala, ale v okamziku kdy se mela stanice
pripojit k serveru a prenest nejaka data, tak server na SYN paket
do TCP portu 139 proste neodpovedel :-(

Stacilo mpd prekonfigurovat, aby neprideloval IP adresy s nulou
na konci (a podobny problem bych cekal i u 255) a vse zacalo
fungovat k plne spokojenosti.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz