OT: Srovnani Windows a FreeBSD (was RE: porty a bal.+ mrkvosoft srovnani)

Petr Rehor Petr.Rehor at i.cz
Wed Dec 17 18:47:23 CET 2003

Kdyz uz jsem to tady rzpoutal, tak to zase zkusim uzavrit.

> obzvlast Petrovi,ktery se malem upsal:-)) Bylo to vic nez
> podrobne a hlavne pochopitelne. Mozna by stalo za to zridit
> ceskou konferenci o FreeBSD pro zacinajici bazanty, at vas
> neotravujeme vecmi, ktere jsou pro 99% z vas, vic nez jasne.

Nevim. To by tam zase nebyli ti zkusejsi a kdo by po vecerech
odpovidal ?

> Bohuzel v mem okoli jsou vsichni zastanci Mrkvosoftich softu
> (at se jedna o system W2k3 nepouzitelny na normalnim pocitaci,
> tak IIS, ASP ci MSSQL a jim podobne hnusy) Jenze diskuze jsou
> vesmes nepodlozene a oni musi verit me, nebo ja jim. Nevite
> nejake webove stranky, kde by bylo seriozni porovnani techto
> systemu (z hlediska vykonnosti, rychlosti, bezpecnosti, ceny!!!
> nasazeni jako serveru, uptime (delky bez restartu), prenosu
> dat, priklady uplatneni nekterych systemu ve velkych firmach....

Ja mam tu vyhodu (alespon si myslim, ze je to vyhoda) ze pracuju
s obema svety zaroven.

V tuto chvili mam potrebu se W2K a hlavne W2K3 zastat. Stabilita
se od dob NT vyrazne zvysila (samozrejme musite pouzivate WHQL
certifikovane drivery) a moznosti, ktere nabizi Active Directory,
skupinove politiky a provazane aplikace posouvaji moznost nasazeni
Windows z malych sitek k velkym projektum (jeden takovy mame ted
za sebou a je docela zajimave videt k cemu vsemu se daji W2K
prinutit). Bohuzel si W2K sebou tahnou bremeno v podobe FFF
(fsude fsechno funguje) projektantu, implementatoru a
administratoru, kteri nerozumi tomu co delaji, takze zustanou u
sveho FFF a svorne nadavaji na W2K ze jsou to sracky (fuj, ze
jim neni hamba ;-)

Obecne bych rekl ze dobre navrzeny, implementovany a administrovany
system je lepsi, at uz je z cehokoliv, nez kdyz si to administrator
naimplementuje bez projektu a hlavne bez znalosti. Pak uz ho nespasi
nic (akorat kdyz pouzil OSS tak muze nadavat jen sam sobe, zatimco
kdyz pouzil W2K muze se navazet do Microsoftu/IBM/Sun). A proto,
jak pravil klasik, je treba ucit se, ucit se, ucit se. Kdyz budete
dobre znat FreeBSD tak si argumenty pro nej vzdycky dokazete najit.
Pokud budete dobre znat W2K tak si najdete argumenty i pro nej. A v
obou pripadech budete vedet o kostlivcich, kteri vam visi ve skrini :-)

Navrhuju tuto debatu zde ukoncit a pokud budete mit zajem, tak mi
piste primo na rx at i.cz.

Prijemnou predvanocni pohodu preje

Petr