DNS

Jakub Chromy hicks at cgi.cz
Mon Dec 8 13:21:01 CET 2003

> Tak jsem se chtel zeptat - komu teda vlastne moje DNS muze neodpovidat -
> jedna se o primarni DNS, ktera je pro nasi domenu uvedena na NICu. Ta prece
> musi odpovidat komukoliv, nebo snad ne?

Pokud jde o AXFR transfer (kompletni stazeni obsahu zony via TCP), je
zahodno povolit jen sekundaru + serverum NICu.

Komukoliv by mel vas nameserver odpovidat "bezne dotazy" ohledne zon, pro
ktere je autoritativni (tj. vasefirma.cz apod.).

Pokud mate stroj na lokalni siti (coz by u nameserveru byt nemelo), muzete
povolit odpovidani na vsechno jen pro omezeny pocet desktopu (192.168.1)
apod.

Doporucuji djbdns

	/usr/ports/net/djbdns/

s pozdravem