ad3 --> ad1

Jozef Babjak babjak at neuron-ai.fei.tuke.sk
Sun Nov 30 11:47:47 CET 2003

Zdravim!

Mam pocit, ze robim nejaku stupidnu chybu a vasa odpoved bude pravdepodobne
rtfm, ale prosim aspon mi poradte, ktory manual si mam precitat. Problem:

Mam nainstalovane FreeBSD-4.8-RELEASE tak, ze je nim obsadeny cely disk ad0 a
pri instalacii som zvolil instalaciu Boot Managera. ad0 je pripojeny ako
primary-slave.

Neskor som doinstaloval FreeBSD-4.9-RELEASE na druhy fyzicky disk, ktory mam v
pocitaci pripojeny ako secondary-slave (secondary-master je cdrom). Instalacny
program 4.9 rozpoznal tento disk ako ad3, rozdelil ho a korektne sa nan
nainstaloval. Pri instalacii som zvolil 'standard mbr'. Vsetko pekne fungovalo,
t.j. pri boote sa mi objavi ponuka

F1 FreeBSD
F5 DriveX

Default ...

a da sa mi vybrat, ci chcem nabootovat stare 4.8 (F1) alebo nove 4.9 (F5). Inu,
vsetko prestalo fungovat v momente, ked som pod novym 4.9 prekompiloval a
nainstaloval nove jadro: pri jeho bootovani skoncim na hlaseni:

[...]
ad0: 38166MB <WDC WD400AB-00BPA1> [77545/16/63] at ata0-master UDMA33
ad1: 6149MB <WDC AC26400R> [13328/15/63] at ata1-slave UDMA33
acd0: CD-RW <PLEXTOR CD-R PX-W5224A> at ata1-master UDMA33
Mounting root from ufs:/dev/ad3s1a
Root mount failed: 6

Manual root filesystem specification:
                       eg. ufs:/dev/da0s1a
  ?                  List valid disk boot devices
  <empty line>       Abort manual input

mountroot>

Druhy disk je rozpoznany ako ad1 (vid vyssie), nie ako ad3, teda ani nemoze na
ad3s1a najst root filesystem.... Pri pokuse o zadanie ufs:/dev/ad1s1a nenajde
ani tento... Pritom nabootovanie noveho systemu 4.9 cez 'unload', 'load
kernel.GENERIC', 'boot', funguje stale, mensi disk je rozpoznany ako ad3.

Co je vsak uplne najzvlastnejsie, aj pod starsou instalaciou je mensi disk zrazu
rozpoznany ako ad1. Pritom spolahlivo viem, ze doposial ho system rozpoznaval
spravne ako ad3 (mal som na nom vinum, takze sa na oznacenie pamatam...).

Urobil som niekde chybu pri instalacii niektoreho zo systemov, napr. instaloval
som boot manager na zly disk, resp. mal som ho instalovat na oba fyzicke disky
pri instalovani oboch systemov? Akekolvek dalsie info rad poskytnem...

Jozo.