Diakritika v XEmacse

Jozef Babjak babjak at neuron-ai.fei.tuke.sk
Sun Nov 30 10:51:46 CET 2003

Zdravim!

Odpovedam si na vlastny mail, nakolko sa mi s uvedenym problemom podarilo
ciastocne pohnut a podla prispevkov v roznych konferenciach by riesenie mohlo
zaujimat aj inych. Navyse som problem vyriesil iba ciastocne, polovica cesty k
pouzitelnosti mi este chyba.

Riesenim, ako XEmacs prinutit rozpoznavat pokyny z klavesnice na pisanie znakov
s makcenmi, je pridanie nasledujuceho volania do suboru $HOME/.emacs:

(mapc (lambda (cons)
 (let ((keysym (car cons))
       (value (cdr cons)))
   (global-set-key keysym 'self-insert-command)
   (put keysym 'ascii-character value)))
 '((ccaron . ?\350)
   (Ccaron . ?\310)
   (cacute . ?\346)
   (Cacute . ?\306)
   (zcaron . ?\276)
   (Zcaron . ?\256)
   (scaron . ?\271)
   (Scaron . ?\251)
   (dstroke . ?\360)
   (Dstroke . ?\320)))

Vygooglil som to v nejakej chorvatskej e-konferencii. Kazdopadne by tam este
bolo treba pridat niektore ceske/slovenske znaky (lcaron, rcaron...) a pod.,
akurat by bolo treba vediet, ake cisla im priradit.... Neviete niekto tu
lispovsku funkciu upravit na pouzitie v cechach a na slovesku?

Po pridani uvedeneho do .emacs zacal XEmacs rozpoznavat c~, s~, z~, ..., ale
zatial ich nezacal zobrazovat. Pismena s dlznom sa zobrazuju spravne, pismena s
makcenom sa zobrazuju nespravnymi znakmi: 'c~' sa zobrazi ako 'e' s neostrym
akcentom, 's~' ako jednotka v hornom indexe, 'z~' ako '3/4' a pod., vsak to
poznate. Vyzera to na problem s fontom, ale zasa ked si cez menu dam

Mule -> Show character table -> 96 character set -> ISO 8859-2 (Latin 2)

tak sa do okna XEmacsu 'pastne' ascii tabulka, v ktorej su vsetky znaky latin2
zobrazene spravne, z makcenmi aj dlznami... takze font, ktory v XEmacse pouzivam
(Fixed 13) evidentne je schopny znaky s makcenmi zobrazit.

Nema niekto nejake napady, ako to riesit? Bol by som velmi vdacny...

Jozo.