OT: squid

Petr Řehoř Petr.Rehor at i.cz
Wed Oct 22 10:23:17 CEST 2003

> /var/run/squid.pid 30
>
> Pochopil som spravne, ze "squid-access" rotujete jedenkrat za
> mesiac?

Ano. Obcas po me nekdo chce zpetne neco zjistit pripadne udelat
statistiky, takze si schovavam rok zpatky v mesicnich zalohazh.

> V tom pripade mam otazky:
> - kolko priestoru ste si vyclenil pre /var,
> - do akej velkosti vam narastie squid-access za ten mesiac?

> Ako som spominal, ja mam /var 128MB velke a zaplnil sa mi po
> troch dnoch 8-)

To zalezi na koncepci jakou zvolite pro rozdeleni disku. Ja to delam
tak, ze na /usr davam tolik, aby se mi tam vesly programy (pro firewall
obvykle staci do 500M) a na /var dam co mi zbylo. Vsechny aplikace pak
konfiguruju tak, aby si data ukladaly do /var - tedy u squida tam mam
nejen logy, ale i cache.

Ale jde to samozrejme delat i jinak - treba kazda aplikace ma adresar
v /usr/local (jak to predpoklada squid) nebo v /usr/home (ktery se
muze namontovat jako samostatna partition). Meze lidove tvorivosti se
nekladou.

V konkretnim pripade na to potrebuju cca 400 MB, z toho polovina na
aktualni mesic (zatim bylo maximum 180 MB) a druha na zazipovane
zalohy (za poslednich 12 mesicu 190 MB). Pocet pristupu (radku v logu)
za mesic se pohybuje mezi jednim az jednim a pul milionu. Ale je to
ovlivneno mnozstvim lidi, jejich pracovni moralkou a fantazii, takze si
to pro vasi sit musite bud odhadnout nebo zmerit.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor at i.cz
http://www.i.cz