potreboval bych doporucit knihu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Oct 22 04:17:03 CEST 2003

mkes at ra.rockwell.com wrote:

> Muzete mi nekdo doporucit dobrou knizku o programovani pod Unixem/Linuxem?

	To sice nemohu, ale ...

> Napr. jak vypada napr. struktura knihoven, rozdil mezi a.out a elf, jak s
> dynamickymi versus statickymi knihovnami, nejake design patterns specificke
> pro Unix apod.

	Neco malo programu uz jsem napsal - ale znat vnitrni strukturu knihoven
jsem nepotreboval nikdy. A dokonce ani rozdil mezi a.out a ELF. Rodil
mezi statickymi a dynamickymi knihovnami je stejny na UNIXu jako na
Windows jako na vsech jinych OS - staticke knihovny se pridaji pri
linkovani programu, kdezto dynamicke az pri zavadeni.

	Tedy - ne, ze bych neco malo o strukture knihoven, jakozto i o rozdilu
a.out a ELF nevedel - ale nikdy jsem takovou znalost nepotreboval pri
beznem programovani. Mozna ale jen nerozumim otazce. Mozna bych ji
rozumel lepe, kdybys nanacil nejaky konkretni priklad toho, co se
chystas naprogramovat a co mas dojem, ze ti schazi, abys to udelat mohl.

	Co jsou "design patterns" netusim v kazdem pripade.

	Ostatne - knizku stejne nelze doporucit uz z toho zakladniho duvodu, ze
spise nez "programovat pro co" je klicova informace "programovat v cem"
- a o tom tvoje otazka cudne mlci ...