Konfigurace NAT - jak na to?

Honza Novak jan.novak at interbis.cz
Fri Oct 10 08:43:10 CEST 2003

Pokud se nepletu, tak natd a ipnat jsou dve ruzny veci. Ipnat je soucasti
ipfilteru.
Mozna je problem v tom, ze je potreba ten ipnat zapnout pri startu systemu

takze v rc.conf
-------------------
ipnat_enable=YES
ipnat_rules=/etc/ipnat.conf  #cesta k pravidlum ipnatu

a ty pravidla muzou vypadat treba takhle:
map rl0 192.80.80.7/32 -> x.x.x.x/32
map rl0 192.80.80.7/32 -> x.x.x.x/32 proxy port 21 ftp/tcp
rdr rl0 x.x.x.x/32 port 21 -> 192.80.80.7 port 21

kde rl0 je externi interface (do inetu), v pripade nejakyho vytacenyho
spojeni asi x.x.x.x = 0.0.0.0 (nikdy jsem to nepouzival, ale tusim, ze jsem
to nekde videl).

Jo ted koukam, ze tohle asi neni ta spravne rada, pac nemas v kernelu
zkompilovanej IPFILTER, takze abys moh pouzit tohle, tak do konfigurace
kernelu jeste options  IPFILTER. S konfiguraci natd neporadim, pac jsem to
nikdy nepouzil ... aby ten preklad frcel, at natd nebo ipnat, tak asi bude
jeste potreba do rc.conf tohle :

gateway_enable="YES"
router_enable="YES"

Honza Novak