Verejne IP a routovanie

robert koncier rkoncier at zoznam.sk
Mon Sep 8 19:10:07 CEST 2003

Dobry vecer

Mam problem s nastavenim verejnych IP adries do mojej siete.

Poziadal som mojho Intenet providera o pridelenie dvoch verejnych IP
adries na moju siet.

Shema mojho pripojenia je priblizne takato:

    __________          ___________                 ____________
   /          \        |           |               |            |
   | Internet |--------|  Firewall |---------------|   COMP     |
   \__________/   NIC 1|___________|NIC 2     NIC 3|____________|

Nastavenie:

NIC 1  - IP: 62.65.xx.yZ
	 mask: 255.255.255.248        - podsiet 1
	 default gateway: 62.65.xx.yy

Firewall - FREEBSD 4.7
	   jadro skompilovane s "options IPFIREWALL_FORWARD"
	   pouzivam ipfw (mometalne nastavene "allow all from any to any")

NIC 2 - IP: 62.65.aa.bb
	mask: 255.255.255.192         - podsiet 2

NIC 3 - IP: 62.65.aa.bc
	mask: 255.255.255.192         - podsiet 2
	gateway: 62.65.aa.bb

Problem:

pokial pingujem 62.65.xx.yy alebo nejaku verjnu IP z pocitaca "Firewall"
tak vsetko funguje
ale z pociataca "COMP" pingnem len NIC 2 a NIC 1 ale 62.65.xx.yy alebo ine
verejne IP nepingnem

Podla mna je problem v tom ze moj provider ma zle nastavene routovanie a
ping z vonkajsej siete
nie je presmerovany spet do mojej podsiete, ktoru mi pridelil.

Mohol by mi prosim niekto poradit kde mam hladat problem alebo na co sa
mam zamerat skor
nez sa obratim na providera. (Lebo ten tvrdi ze je to nastavene z jeho
strany vporiadku).

Dakujem s pozdravom
Robert Koncier