Zamrznuti instalace

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Aug 13 11:47:48 CEST 2003

Dan Lukes wrote (2003/08/13):
> 	Ty uz mas, Rudo, 5.1 nekde naostro nasazene (nemyslim tim domaci
> 	masinu na hrani) ... ?	A zkusenosti ?

Na serverech (bez extremni zateze) mam min problemu, nez na domacich
masinach na hrani :o) Na prilis novy HW uz 4.x nedokazu ani nainstalovat.

Mame tu jeden NFS server s 1.3 TB souborovym systemem, na kterem
bezi -current z kvetna. Pak uz nebylo nutne upgradovat, protoze od
kvetna prestaly byt problemy, vcetne fsck na pozadi, i kdyz preci
jen se mi zda, ze to proste neni ono.

Na ftp-master.cz.FreeBSD.org jsem daval 5.1, protoze se na nem
instalace 4.x kousala podobne, jako bylo popisovano v puvodnim
prispevku. Na zadny specificky problem jsem zatim nenarazil.

Ted si instaluju svuj osobni pocitac, kde 4.x nesla vubec a 5.1
sla napul: Diskety+FTP koncily panicem po nabootovani, ale CDROM
bylo nastesti v pohode, jen jsem musel udelat dva patche: Pridat
nove chip id pro ovladac fxp (do -currentu to davali nekdy pred
tydnem a ve -stable to myslim stale neni), aby se rozbehla sit,
a opravit jednu podminku v GEOM, abych videl vsechny extended
partitions na disku (v -currentu uz je to taky a 4.x se to netyka).
V pocitaci je nejaka nova nVidia GeForce 5200 a v SuSe 8.2 (na rozdil
od RH, kde Xy kamarad rozjel docela v pohode) se nam ani po celem dni
experimentovani nepodarilo nativni Xy rozjet (asi by fungovalo fb,
ale tuto moznost tise ignoruju), tak jsem zvedavy, jestli se mi
zadari ve FreeBSD.

V 5.x me zatim asi nejvic vadi blokovani pocitace, kdyz vypaluju
na IDE CD-RW. Zamykani v ATA zatim neni resene a cekani na dokonceni
jednoho prikazu blokuje vsechny ostatni, takze kdyz treba mazu CD-RW,
po celou dobu mazani si muzu dat pauzu. Soren uz zverejnil odkaz
na pokracujici prace na novem ATAng (zatim mimo CVS), tak se to snad
brzo vyresi.

PS: Pri te prilezitosti jsem aktualizoval
ftp://ftp.FreeBSD.cz/pub/FreeBSD-local/boot0/, kde je ted boot0 z 5.1
upravene pro WinXP s NTFS, vcetne jednoducheho patche "jak snadno
na vlastni konfiguraci" :o)