dynamicka aktualizace DNS

Miroslav Kes mkes at ra.rockwell.com
Wed Aug 13 09:36:27 CEST 2003

> 3.0.1)
> neprida

Abych shrnul ty odpovedi ...

> Ja jen abych si to ujasnil - submit zaznamu do DNS dela dhcpd ?
>
> A v pripade, ze od nej zada adresu klient s Windows tak to udela a v
> pripade, ze ho zada klient z FreeBSD tak to neudela ?
>
> Nebo submit zaznamu do DNS delaji koncovi klienti (tfuj, to je ale
> bezpecnost!) a Windowsi to delaji a FreeBSD ne ?

Zaznam do DNS pridava dhcpd (a kazdy ten update je "podepsan" TSIG
klicem). Pro Windowsi klienty to funguje, pro FreeBSD ne. Primo klienty
bych to delat nenechal prave kvuli bezpecnosti.

> Mam asi blby dotaz: proc to nedelate opacne - t.j. nepridelujete IP podle
> DNS
> jmena (pres MAC) ? Tak mi to chodi bez probelumu.

Napr. proto, abych nemusel neustale rucne aktualizovat DNS pro kazdy
notebook se kterym sem nekdo z kolegu odjinud prijede. Pro zarizeni, u
kterych je jasne, ze tady budou neustale a jsou konfigurovana z dhcp
(napr. JetDirect tiskaren) to tak delam.

> pravdepodobne to bude tim, ze dhclient neposila dns jmeno. zkuste
> nastavit v /etc/dhclient.conf aby ho posilal. viz man dhclient.conf...

 Hmm, to by mohlo byt ono. Diky. Podivam se na to.

Diky vsem co se ozvali.

Mira