Konfigurace Easy Boot

Pavel Přib Pavel.FreeBSD at seznam.cz
Thu Aug 7 15:04:39 CEST 2003

Ahojky.

Ja k plne spokojenosti pouzivam XOSL, ktery je k mani na http://xosl.zde.cz/
a Ranish Partition mgr, ktery je z http://www.ranish.com/ (je defakto soucasti XOSL).

Neco o XOSL v vyse jmenovaneho webu:

Vzhled a dojem

    * Přívětivé grafické uživatelské rozhraní
    * Plný okenní systém s podporou myši a klávesnice
    * Rozlišení až do 1600x1200
    * Nastavitelná rychlost myši
    * Sada barevných schémat
    * Pár možností úpravy barev
    * Heslem chráněné spouštěcí nastavení a možnosti
    * Restart/"Studený" start/Vypnout
      ...a další...

Vlastnosti spouštění

    * Až 24 spouštěcích položek
    * Podpora skrývání oddílů systému souborů Microsoft
    * Automatický stisk předdefinovaných kláves při spuštění
    * Nastavení výchozího oddílu (Active) (výchozí oddíl / systém nebo /HD)
    * Automatické spuštění (s prodlevou)
    * Automatické spuštění posledního operačního systému
    * Ochrana heslem každé spouštěcí položky
    * Spuštění master boot recordu (MBR) na libovolém disku
    * Spuštění DOS/Windows 9x na libovolném disku
    * Horká klávesa každé spouštěcí položky
    * Podpora pro pevné disky větší než 8GB
    * [XOSL 1.1.1] Může být virtuálně společně s libovolným jiným boot manažerem (spuštění původního master boot recordu)
    * [XOSL 1.1.2] Ranish Partition Manager 2.38 beta 1.9 lze spustit přímo z XOSLu, bez dřívějšího spuštění OS
    * [XOSL 1.1.2] Antivirová ochrana master boot recordu
    * [XOSL 1.1.3] Prohodit disky
    * [XOSL 1.1.5] Spuštění z IDE CD-ROM pomocí Smart Boot Manageru
    * ...a další...

XOSL byl úspěšně testován s těmito OS:

    * BeOS
    * MS-DOS