Dial-up spojeni

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 3 15:33:37 CEST 2003

Zbynek Houska wrote:

>   mohl by mi prosim nekdo poradit jak nastavit dial-up spojeni na
> tun0 rozhrani pomoci chat skriptu? Zkousel jsem ruzne moznosti,
> hledal na internetu, ale stale se mi to nedari rozchodit...

	Ahoj.

	Ta otazka je polozena velmi obecne a tak vycet ruznych moznych pokusu
je prilis obrovsky nez aby se mi do nej chtelo. Takze budu pracovne
predpokladat, ze na tomto poli jsi laik (protoze odbornik by odhadnul,
ktere informace jsou potreba - podotykam, ze tohle to neni osobni utok
ani urazka) a tak budu predpokladat, ze se jedna o nejtypictejsi
situaci, jaka bezne muze u uzovatele nastat.

	Takze budu predpokladat, ze jde o spojeni pres seriovy port COM2 na
ktery je pripojen klasicky modem zvladajici Hayes-kompatibilni prikazy a
komunikaci rychlosti 115200, hardwarovym rizenim toku a protokolem N81.
Dale predpokladam, ze vytaceni probiha smerem k ISP, ktery bude hovorit
PPP protokolem, bude prostrednictvim nej pridelovat IP adresu a sdelovat
adresy DNS serveru. Krome toho budu predpokladat, ze spojeni nema byt
navazovano automaticky, ale na explicitni prikaz.

	Pokud jsou tyto predpoklady nespravne je nasledujici odpoved nejspis
neuzitecna a je potreba zopakovat dotaz a doplnit potrebne informace.

	Takze - otevres v textovem editoru ten /etc/ppp/ppp.conf, ktery tam
ulozila instalace a v sekci "papchap" prepises texty "PHONE_NUM",
"USERNAME" a "PASSWORD" na skutecne telefonni cislo, ktere musis vytocit
ke svemu ISP, jmeno a heslo, kterym se mu autentizujes.

	Pote spustis (jako root) program (vcetne parametru):
ppp papchap
	a na prikazove radce, ktera se objevi, napises "dial".

	Tim dojde k vytoceni a spojeni. Spojeni ukoncis prikazem "close"
(program PPP zustane spusteny) nebo "quit" (ukonci se cely program).

	Pokud ke spojeni nedojde - ukoncis program PPP, spustis ho se stejnym
parametrem jeste jednou, napises prikaz
"set log local +TCP/IP +CBCP +CCP +Chat +Connect +IPCP +LCP +Phase"
a teprve pak "dial".

	Hlasky, ktere z toho vylezou zasles sem a podle toho se zaridime dal.

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz