modem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 25 02:40:53 CEST 2003

#CROSS wrote:

> [...]
> (com) Mam soft od Lantronixu na presmerovani com2TCP/IP. Na FreeBSD
> mam nainstalovany mserver. Mserver posloucha na lokalni siti na portu
> 5800. Pokud se k tomuto portu pripojim at jiz z WIN nebo localhost
> telnetem mohu pouziva at prikazy modemu. Problem je jen v tom ze pokud
> pouziji bankovni software z WIN (GEMINI) tak inicializace probehne OK,
> vytoci cislo a zacne prijimat horu nesmyslu. Protoze si uz totalne
> nevim rady hledam odpoved vsude. Proto jsem napsal i sem,
> pravdepodobne jsem svuj dotaz nezformuloval zcela presne za cos se

	No, tak to jsem puvodne skutecne naprosto nepochopil.

	Aby se dalo odhadnout co se tam deje, bylo by treba ty nesmysly asi
videt ...

	Nicmene, nevim toho moc o pouzitem bankovnim software - ocekaval bych
nejaky sofrovany protokol, take hora nesmyslu mi pripada jako pomerne
rozumny laicky popis ocekavaneho obsahu komunikace ...

	Na prvni pohled se tedy zda, ze to dela to co ma ...

	Lantronixi redirector alespon pokud vim, spolecne s mserverem tvori
pomerne tupy komplex - tato sestava nejenze nedokaze nastavovat
parametry komunikace, coz by asi vetsinou celkem nevadilo - ale nedokaze
ani flow-control. A to uz vadit nekdy muze.

	Jestli to vadi v tomto pripade, tezko rict. Zkuste snizit komunikacni
rychlost modemu ...

 > omlouvam. Jedna se o to co vsechno stoji v komunikacni ceste mezi
 > mserver(klientsky program) <> cuaa1 <> modem a pripadne co vsechno na
 > FreeBSD ovlivnuje nastaveni a pouziti modemu?

	V ceste uz nestoji nic - ta cesta je uplna (od mserveru dolu). nahoru
je pak jeste sit a ten Lantronixi redirector.

	Nastaveni modemu je vice-mene nezavisle na OS - nastavuje si ho sama
aplikace. Mimochodem, v tomto pripade by napriklad mohla aplikace
(GEMINI) prenastavit modem nekompatibilne s tim, co si o jeho nastaveni
mysli mserver.

	Pak uz nas zajima jen nastaveni serioveho portu - to nastavuje
aplikace, defaultni hodnoty (ty, ktere aplikace explicitne nenastavi)
jsou prevzaty z nastaveni cuaia1, hodnoty nastavene na cuala1 jsou
prevzaty jako fixni a aplikace je zmenit nemuze (viz 'man sio').

 > Je rozdil mezi pristupem MS WIN a FreeBSD k seriovemu portu?
 > Pripadne v cem?

	Rozdil ...

	A na jake urovni ?

	Na urovni komunikace s hardware je to v obou pripadech stejne (jak take
jinak, kdyz jde o stejny hardware) dokonce i v tom, ze vas OS primo k
hardware jen-tak nepusti (i kdyz tohl eneplati pro vsechny verze Windows).

	Na urovni device se to lisi - uz jen nazvem. I kdyz, na FreeBSD vam nic
nebrani si vytvorit zarizeni s nazvem com2 a pak muzete jak na windows
tak na FreeBSD pristupovat na /dev/com2 (jen na Windows budete  muset
mit lomitka asi obracena).

	Take akceptovana IOCTL a jejich parametry nebudou uplne shodna.

	Pokud budete k seriovemu portu pristupovat za pomoci nejakych knihoven
- pak je to spis otazka rozdilu mezi knihovnami nez mezi OS.

	Obavam se, ze polozena otazka neumoznuje rozumnejsi odpoved ...