blokovanie urcitych adries

adam adam.gargulak at i.cz
Thu Jul 17 14:58:45 CEST 2003

On Thu, Jul 17, 2003 at 02:17:12PM +0200, matej.kozub at nextra.sk wrote:
> Zdravim Vas,
>
> potrebujem vyriesit jeden problem a to obmedzit uzivatelov v nasej sieti,
> aby nemohli surfovat po porno strankach (ako router pouzivame FreeBSD). Co
> mi navrhujete, ako sa to da najlepsie osetrit, tak aby sa to nedalo obist?
> Je bezpecne to osetrit cez squid? Ak ano ako? Ak nie, tak ako inak by sa dal
> riesit tento problem?

Nejlepsi dle mne bude opravdu uzivatele omezit pomoci ACL na squidu. Nejprve
ale musis pomoci ipf nebo ipfw omezit primy pristup na Internet a povolit
pouze pristup na firewall (pokud mas squid na fw) nebo na squid server.

v ACL squidu muzes pekne omezovat domeny podle jmena take IP adresy ci
pripadne primo url pomoci regul. vyrazu napriklad pokud stranka obsahuje sex
apod.

Squid muze spolupracovat take z externimi servery ktere obsahuji databazi
zakazanych serveru.

Uzivatele by si sice mohl take omezit pouze pravidky na FW ale takove reseni
neni moc prakticke protoze lze omezovat pouze na zaklade IP coz by pri
mnozstvi porno serveru byl docela ulet.

				Adam

--
Adam Gargulak