ako spojit dve internetove pripojenia?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 27 15:15:00 CEST 2003

Petr Řehoř napsal/wrote:

> Mel bych jeden napad. Doprogramovat do divert(4) moznost
> zadat vice portu a pakety strkat do dvou natd, ktere by
> menili odesilaci IP adresu. Odchozi i prichozi traffic by se
> tak automaticky rozdeloval do vice linek. Zajimave by bylo
> kdyby to umelo rozdelovat nova spojeni podle vytizeni
> linek a prihlizelo i k pomeru jejich kapacity. Ted uz
> jenom najit dobrovolnika, ktery se nepujde valet k vode
> a naprogramuje to ;-)

	Ani jako teoreticky problem to neni legrace - u odchozich TCP spojeni
je treba uz v okamziku jejich vzniku rozhodnout jakou IP adresu pouzit a
ta se uz v prubehu celeho spojeni nezmeni - bez ohledu na prutok dat
timto spojenim a bez ohledu na zmeny v zatizeni linek. Je tedy nasnade,
ze distribuce toku nebude optimalni, i kdyz je to asi lepsi nez nic.

	Ani v tomto pripade ale jedno konkretni spojeni nemuze vyuzit vetsi
kapacitu nez je kapacita jedne linky a i v tomto pripade zustava problem
s rozdelovanim trafficu do interfacu na stejne siti se stejnou GW.

	Jo - kdyz uz by to nekdo misto valeni se psal, tak to uz stoji za
zvazeni zda prelozene pakety vracet jadru via 'divert' - z hlediska
distribuce alespon odchoziho trafficu by bylo lepsi pouzit bpf, kde mohu
urcit zcela konkretni odchozi interface. Tim by alespon pri uploadu slo
i na jedno spojeni vyuzit souctu kapacit (pokud ISP nekontroluje soulad
pridelenych a pouzitych zdrojovych IP adres lezoucich z linek). Jenze
upload je typicky ten mene zajimavy smer ...

	Kazdopadne, ja to psat nebudu - ani za penize ... ;-)

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz