trochu divny mount_smbfs

Tyman Vladimir Vladimir.Tyman at i.cz
Tue Jun 24 12:09:33 CEST 2003

Zbynek Houska wrote:

> Dobry den,
>
>   nejsem si jist zda se s tim nekdo z vas setkal, ale pri pokusu o pripojeni
> sdilene slozky na jednom stroji (w2k) pomoci mount_smbfs dostanu tuhle
> hlasku:
>
> mount_smbfs: server name 'nazev stroje (15 znaku) too long
>
> Problem se da obejit pokud pouziju smbclient, ale neni to ono. V logu samby
> neni zadna zminka. Zkousel jsem hledat na samba.org, ale bez vysledku.
> Samba je 2.2.8a z portu
> uname -a :

Samba s tim nema moc souvislosti ve FreeBSD se pouziva pro mountovani pres smb
"smbfs", blize v /usr/src/contrib/smbfs. Krome mount_smbfs mate k dispozici jeste prikaz smbutil. K tomu musite mit v jadre podporu netsmb coz zajisti nasledujici volby jadra:

options         NETSMB                  #SMB/CIFS requester
options         NETSMBCRYPTO            #encrypted password support for SMB
options         LIBMCHAIN               #mbuf management library
options         LIBICONV                #Kernel side iconv library

Ty prvni dve zrejme nejsou potreba pokud pouzijete kernel modul smbfs.ko (ja to mam zakompilovane v jadre). To asi mate v poradku jinak by mount_smbfs nefungoval.

Chybovou hlasku co se vam objevuje to vypise pokud je jmeno serveru vetsi nebo rovno 15-ti znakum a vy ho mate zrejme 15 znaku dlouhe.
Viz. zdrojak v /usr/src/contrib/smbfs/lib/smb/ctx.c.

Zdravim

--
Vladimir Tyman
ICZ a.s.