problem portami

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 23 00:18:19 CEST 2003

matej.kozub at nextra.sk wrote:

> 4.8-RELEASE FreeBSD 4.8-RELEASE
> This is perl, version 5.005_03 built for i386-freebsd
>
> ano adresar s portami je aktualny
>
> teraz konkretne sa snazim nainstalovat mysql40-server a podobne problemy som
> mal uz aj pred tym pri niektorych portoch. Vtedy som to riesil tak, ze som
> to instaloval z balickov cez sysinstall

	Prave jsem ho v techto podminkach uspesne prelozil bez zminene chybove
hlasky.

	Neco je v tvem systemu spatne.

	Aktualni verze zmineneho portu je 4.0.13 (verze Makefile 1.167).

	Nicmene, tahle hlaska nesouvisi s konkretnim portem nybrz s tim, ze
port vubec pouziti PERLu vyzaduje. Konkretni port si pak nepredepisuje
jeho verzi - tu "spravnou" ma v sobe zakodovanou port-system jako takovy.

	A tim se dostavame k souboru
/usr/ports/bsd.port.mk
	Aktualni verze je
$FreeBSD: ports/Mk/bsd.port.mk,v 1.453 2003/06/10 14:45:02 trevor Exp $

	Pokud mas jinou, neni strom portu aktualni.

	Tento soubor pro 4.8-RELEASE definuje pozadovanou verzi na 5.005.03

	Test provadi tak, ze hleda /usr/bin/perl${PERL_VERSION} a kdyz ho
nenajde, vyhodi uvedenou hlasku.

	Take nas zajima vysledek nasledujiciho prikazu:
ls -la /usr/bin/perl5*

	Melo by to byt neco takovehleho:
-r-xr-xr-x  3 root  wheel  10168 Apr  3 10:54 /usr/bin/perl5
-r-xr-xr-x  3 root  wheel  10168 Apr  3 10:54 /usr/bin/perl5.00503

	Jestli je to jinak, neni system ve spravnem poinstalacnim stavu. To v
jakem je stavu a proc bych nechal na pozdeji, az budeme vedet vic.