nastroj na statistiku trafficu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 17 18:40:16 CEST 2003

Milan Cizek napsal/wrote:
> Ahoj,
> hledam nejaky program, ktery by dokazal sumarizovat prenesena data
> (in/out) pres vybrane rozhrani pro jednotlive IP. Pokud by to umelo

	Jo, vedel bych o jednom. Napsal jsem si ho ...

	Principielne to funguje takto:
1. data ziskava prostrednictvim "tee" rule ipfw (to je neco jako divert,
ale predava se pouze kopie paketu, takze kdyz pocitadlo nebezi, sit
stejne funguje)
2. V prikazove radce se definuji rozsahy IP adres, jejichz pocitani nas
zajima (mam dojem, ze je umim i - "grupovat" - tj nejakou skupinu scitat
jako jednu adresu).
3. Adresy, ktere nejsou v tomto seznamu jsou zapocitany jako "ostatni
adresy"
4. Paket se zapocitava dvakrat - jednou jako "data out" podle zdrojove
adresy, jednou jako "data in" podle cilove adresy
5. Jednou za nastaveny cas se spocitane sumare (tedy kolik IN a OUT dat
bylo pro jednotlive adresy) vyhodi, statistika se vynuluje a jede se dokola.
6. Vystup umim do MySQL a (mam dojem) do textoveho formatu.

	Zdrojovy kod je komukoliv k dispozici zdarma (BSD style licence),
puvodne to byl kod NATD, ze ktereho se ale mnoho nezachovalo. Funkcnost,
vhodnost k jakemukoliv ucelu ani podpora zaruceny nejsou.

	Vic to nedela a neumi, nicmene, je to napsane tak, aby napriklad
pridelani vystupu do jineho formatu nebylo neprimerene slozite a narocne.

	Jak si zpracujete takto ziskany vystup uz neni starost tohoto programku.

	K zaslani na vyzadani.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz