Nastaveni firewalu

freebsd at server4you.cz freebsd at server4you.cz
Mon Jun 9 13:19:47 CEST 2003

Spise vseobecne:

port 80 je primarni pro webovy provoz (port 443 pro zabezpeceny web -
https). Je to taky (obvykle) jediny, na kterem probiha komunikace s
jakymkoliv webserverem (at uz apache, IIS, ...).

Ony menici se cisla portu jsou zpusobene pripadnou dalsi komunikaci
prohlizece se serverem (prvni dotaz jde vzdy na port 80, pokud jde o dotaz
opravneny, oznami server prohlizeci cislo portu - vyssi nez 1024 - na
kterem bude probihat dalsi komunikace).

V ipfilteru se to resi pomoci volby keep state - ze si bude pamatovat,
ktere pakety jsou smerovany na ktery port a od koho... Cili vsechna
spojeni na port 80 povolit, pridat k tomu volbu keep state a melo by to
byt :-)

Petr